kupevärmare vill jag ha

Julen är nära och jag känner mig lite smått vemodig. Kan inte låta bli, det är något med julen som i alla dessa år som vuxen som gör att jag känner mig så. Det är sån hysteri, handeln slår rekord år efter år. Vad blir årets julklapp? En gps? Varför sån hysteri på julklappar egentligen!? Jag blir stressad bara jag tänker på julklappar. Där måste jag trängas bland alla andra tätt som tätt inpå dem i affärer efter affärer, känna hur vissa som nyss varit ute och rökt luktar illa och dessutom nästan andas på mig, det är riktigt äckligt! Jag blir stressad och känner mig illa till mods. Att bara köpa en ända julklapp till t ex mamma, gör mig också stressad, det är så svårt. Man har allt man behöver och på det ska man önska sig något, det är jättesvårt! Och så är det år efter år, vad önskar du dig i julklapp?  Det räcker väl med en blomma som en god gest till att man är välkommen till bordet, skulle man kunna säga! I år är dem välkomna till mitt bord!


I takt med att kylan verkar ha lagt sig vet jag nu vad jag vill inhandla till mig själv. Jag vill ha en kupévärmare! Behöver det verkligen, min bil är allt annat än en vinterbil! En liten skoda fabia jag måste skrapa rutorna på insidan känns sådär halvroligt! Och när det ändå finns stolpar på jobbet vore det ju ganska dumt att inte skaffa sig en sån. Mitt nästa inköp är alltså en kupévärmare! Vad roligt! =)


Nyser i min ensamhet här, känner mig ständigt allergisk... Vad kommer det ifrån, jag damsuger ofta, jag har en katt jag inte är allergisk mot. Vad är det dåraa??


Jag har precis tvättat. Det känns bra men skulle behöva tvätta minst 4 maskiner till. Man hinner inte så mycket på en tid där nere! Sitter nu och funderar på om jag ska ta ett bad, jag älskar att bada! =)


Trevlig kväll, jag tänker på er.. diG


Camilla


Kommentarer
Postat av: Illectric

Instämmer till fullo...
Glöm inte att köpa en motorvärmare också så att du är lite miljövänlig... :-)
Och när det gäller fukt inne i bilen: Kör med luftkonditioneringen lite då och då även på vintern. Dels mår den bra av det, dels transporterar den bort fukt. Och lyckas du få torr luft inne i bilen borde du inte få problem med att skrapa rutorna på insidan.

2007-12-16 @ 20:42:59
URL: http://illectric.blogg.se
Postat av: Fredrik

En frusen kväll, med bilder som består, som håller som visar vägen, ett grepp om kameran med perfekt avägda rörelser trycker av och fångar, kanske din framtid

kramar Fredrik

2007-12-16 @ 22:15:25
Postat av: Magnus H

Damsugare??? Ja, har alltid önskat mig en sån :-)

2010-01-10 @ 09:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0