feberfrossa

Jag har glömt bort hur det är att ha feber. Jag fick riktigt känna på det för några timmar sedan och fy sjutton vad jobbigt det var. Jag kan inte ligga still när jag väl har det, mina ben splattrar hit och dit och  mina fötter gnider i lakanet, jag vrider och vänder på mig fram och tillbaka, sitter slutligen upp och gungar fram och tillbaka och det är skönt, det lindrar för stunden. Men frossan gör ont i hela kroppen, ända in i benmärgen och man undrar vad man gjort för att förtjäna detta!? Ibumetin för febern men för smärtan tog jag något mer starkare, till slut somnar jag så skönt och nu mår jag lite bättre. Jag önskade jag orkade köpa en pizza och hyra en film men orken finns inte, jag får helt enkelt ta det imorgon!

Det är ganska roligt hur fort man kan bli sjuk egentligen, hur fort det slår till liksom... kände mig lite trött under dagen, åker till jobbet och där blir det ännu värre, åker hem och där står man i hallen och känner hur frossan riktigt kommer. Jag tar febern och det visar sig att jag har 38.6 det var bara att decka totalt, ge upp allt och låta det komma... värsta timmarna på bra länge!! Återstår att se hur jag mår imorgon.

Mitt fotande går sådär, synd men det kommer...
den som väntar på nåt gott ni vet =)

Nu ska jag smyga ut i köket och titta vad som finns att äta!

Kram Hej, må så gott!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0