Ett år fyra klassiker, hur många liv?

Nu är det snart dags igen för min vän Fredrik Lagerholm att genomföra sin tredje svenska klassiker. Han har gjort två klassiker detta år som han klarat mycket bra.  Det såg lite tungt ut på rullskidorna i den andra klassikern då jag var med och fotograferade men han är stark! Och han har viljan! Han klarade den på tiden 28 timmar och 40 min. Snabbare än första gången, faktiskt! Även om tiden nu inte har någon större betydelse i det här sammanhanget. Tanken är iaf med detta projekt som tog sin början med Vätternrundan i juni att göra vad ingen annan gjort förut. 4 klassiker på 12 månader. Varje tillfälle en gren skall utföras, görs samtliga, i en följd utan någon längre vila. Alltså, 4 grenar i följd 4 ggr på 1 år, förstår ni! =)  Syftet är helt och hållet en välgörande insats för barn i utsatta situationer. Det innebär att man kan satsa pengar på Fredrik genom vadslagning eller köpa ett paket som Fredrik jobbat ihop. Vill du bara skänka pengar går det absolut lika bra!  Läs mer om det på hans hemsida www.kenzohjalpen.se. Pengarna går till Rädda barnen.


Nu har jag känt Fredrik ett litet tag och jag erkänner att jag i början inte trodde på hans förmåga riktigt att genomföra det han nu gjort hittills. Mina tankar då var, hur en människa kan orka hålla på i 30 timmar, hur tar kroppen det efter 10 timmar? Har han verkligen tänkt igenom det? Hur vältränad är han, vilken uthållighet måste man ha osv. Men nu vet jag bättre och innan han påbörjade sin första klassiker ändrade jag min inställning och visste att han skulle klara den. Jag såg och kände hans styrka, hans energi och brinnande intresse för det.  Framförallt såg jag det i andra klassikern då jag var med och fotograferade, backade upp osv. Det var både roligt, spännande och imponerande. Lärorikt skulle jag nog också vilja säga. Och vi hade kul, vi som var med!

Lidingöloppet är det som kommer upp härnäst, 29 sept. Vet inte i vilken ordning han tänkt sig grenarna denna gång, det återstår att se. Om jag får gissa kan det nog se ut såhär:
Lidingöloppet 3 mil
Vansbrosimmet 3 km

Vätternrundan 30 mil

och slutligen Vasaloppet 9 mil.

Nu vet jag att han dragits med förkylningar o grejer och jag kan bara hoppas att han snart är tillbaka i den form han var i innan och vill vara i. Jag önskar dig lycka till, jag tänker på Dig.

Stöd honom på www.kenzohjalpen.se

297101-17
(Fredrik på cykeln 30 mil, andra klassikern. Foto Jag)


Eftermiddagens bästa låt: Enter the hunt - Black stars

Trevlig eftermiddag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0