lidingöloppet 2007

297101-19


Regnet öser ner och jag står i köket o lagar mat. Massa färsk paprika, vitlök, sqaush, lök och diverse nyttigheter är det som ger smak åt mina kycklingfileér, mumsigt lär det bli! =)

Mina ögon söker sig ut genom fönstret och jag kan inte låta bli och tänka på två av mina vänner som ska springa lidingöloppet idag på 30 km. Namnen på dem är Anders Österlund och Fredrik Lagerholm. Mest går tankarna till Fredrik som efter loppet ska fortsätta med att simma 3 km, cykla 30 mil och åka rullskidor 9 mil! Vilken otur på vädret säger jag bara..  han som varit sjuk i närmare 3 veckor nästan och är inte helt återställd.. vad säger man?
Nu har han mycket folk han känner nära sig och med hans vilja så är det nog inga problem. Men det är ju tråkigt att förutsättningarna inte var eller är bättre. Kul att han har anordnat en konstnär som just nu sitter och målar en tavla som ska auktioneras ut sen, spännande!

I skrivande stund har iaf Anders gått i mål på tiden 01:46:43, hans mål var att slå hans pappas gamla rekord och om jag inte minns fel så ligger den tiden runt omkring där. Jag hoppas han slog det! Glad är jag iaf! Fick just nu reda på att han slutade på 13:e plats, bra som fan! =)


Med mat i mitt sinne återgår jag till matlagningen och mina tankar...

2 timmar har gått nu och jag har ätit, plockat och donat. Förbereder mig just nu för festen ikväll. En fest där hela gänget från jobbet är bjudna till. Det lär bli lite trångt och det lär nog bli livat också! Samma dilemma som alltid, vad ska jag ha på mig!?? Går här fram och tillbaka jag vet inte hur många ggr jag har tittat i min garderob! Huh... vi kvinnor har det nog lite jobbigt! =)

Fredrik borde ha gått i mål nu och jag undrar just hur han känner sig..
lycka till med simningen nu..! Jag tänker på dig..

Musiken just i denna stund är
Winnerbäck med Miss Li - Om du lämnade mig nu

Trevlig kväll,
kram mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0