dödsdansen

KAPTEN
- Vill du inte spela litet för mig?

ALICE
- Vad skall jag spela?

KAPTEN
- Vad du vill!

ALICE
- Du tycker inte om min repertoar!

KAPTEN
- Och du inte om min!

ALICE
- Vill du, att dörrarna ska stå uppe?

KAPTEN
- Om du så önskar!

ALICE
- Låt dem stå, då! ...  Varför röker du inte?

KAPTEN
- Jag börjar inte riktigt tåla stark tobak.
ALICE

- Rök svagare, då! Det är ju din enda glädje, du kallar.

KAPTEN
- Glädje! Vad är det för slag?

ALICE
- Fråga inte mig? Jag är lika okunnig som du! ... Vill du inte ha din whisky än?

KAPTEN
- Jag skall dröja litet! ... Vad har du till kvällen?

och så börjar det, denna härligt bittra historien om Edgar och Alice.
Jag har varit på min andra teaterföreställning i hela mitt liv och jag är uppslukad av Dödsdansen av August Strindberg. Stina Ekblad gav mig gåshud, vilken karisma! När jag tänker efter på alla filmer eller tv framrädanden hon har gjort så har jag nog alltid tyckt det även fast jag inte tänkt på det som jag gör nu när jag fick se henne live. Riktigt bra är hon! Alla var väldigt imponerande! Kul!
Föreställningen gick på Dramaten och det var en väldigt speciell känsla att vara där, så vackert liksom! Man ville inte gå därifrån när det var slut. Mycket applåder och det var sista föreställningen. Innan jag glömmer det... ljuset, LJUSET! Scenografen har skapat ett imponerande och en urskicklig ljussättning, såååååå vackert och stilfullt! Det går inte att beskriva, det måste bara ses! Mer teater tiil folket säger jag bara! =)
Tack för en väldigt speciell kväll Fredrik.

kvällens låt Hercules and loveaffair - blind

Livet rullar vidare, ibland alldeles för fort..
tack och godnatt

Camilla


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Det var en väldigt speciell kväll...
Tack själv kramar i massor

2008-02-23 @ 01:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0