vårruset 2008

Första gången jag var med. Jag cyklade ner runt 18.00 till Lögarängen för att på ca 1 timme innan start känna in läget.  Det var kallt och blåsigt! Kanske inte så konstigt eftersom lögarängen ligger vid vattnet.  Men mycket folk och olika arrangemang var det och Peter Siepen, var väl nån slags värd. Strosade omkring där runt i tälten. I ena tältet kunde man vinna en hotellövernattning och andra köpa träningskläder till reducerat pris eller en kopp kaffe i ett annat.

Folk överallt, glada, spralliga och en del också i fokus  och tävlingssugna! Här skulle man ha med sig kameran! Toakön kändes som 500 meter lång men den gick snabbt framåt, inte alls som när man är ute på krogen och tur var väl det. Här är nog nervositeten ett faktum! Träffade på några man kände igen men det var inte många! Fast... det var ju ca 7000 anmälda så... man har säkert missat några ansikten.


Innan start fick jag en sån enorm trötthetskänsla, den bara kom rakt på bara sådär! Jag vart lite nervös eller fan, besviken... jag kan ju inte bli trött nu, nej det går bara inte! Försökte hoppa omkring lite för att hålla igång mig! Uppvärmningen  därefter var gemensam för alla, 7000 tjejer hoppar o studsar med ben och armar åt alla håll, det var lite mäktigt och väldigt roligt!

Jag ställer mig i första ledet och där går startskottet, snacka om rusning! Jag är med där, jag vill inte halka efter liksom!! Den första kilometern är jobbig, det går fort och lite uppför! Sen går det bra nån kilometer till tills en svacka kommer, det går sååååå tungt! Vill bara gå, stum i benen men jag vägrar gå och envist springer jag vidare till nästa svacka och där svär jag för mig själv, fan... Jag vägrar gå, vill bara inte! Och jag gör det inte heller =)  200 meter innan mål går det undan och dem sista stegen in i mål är också tunga men jag sprang mina 5 km, i en av årets hetaste femma som en av mina vänner beskrev det! Japp det har jag gjort och jag gjorde det bra! På tiden 25:08! Nöjd och väldigt skönt!!


(mitt startnr)

Livet går vidare och jag hoppas på nya upptåg snart!

Kram Hej, ha en skön kväll!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Mycket å det hårdaste presterat i ett bra tempo med pannbenet före.



Ett stort grattis



Fredrik

2008-05-21 @ 22:47:36
Postat av: Magnus H

Grymt bra tid för att ha funderat på att GÅ! Ja inte klokt egentligen, bra fart juh.

2010-01-06 @ 14:01:32
Postat av: camilla

=)

2010-02-27 @ 12:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0