Livmoderoperation (Hysterektomi)

Hysterektomi (livmoderoperation) innebär att livmodern opereras bort. Kvinnor med stora blödningsbesvär eller stora besvär av muskelknutor (som jag hade) kan välja att operera sig.

2008 började jag märka att mina blödningar helt plötsligt blev otroligt rikliga. Jag sprang på toa titt som tätt mer än vanligt under mina perioder. En kväll vart det för mycket, jag bytte tampong efter tampong varje 30 minuter. Jag blev rädd när jag under bilfärden börja blöda genom jeansen, det forsade. Då bestämde jag mig för att åka till akuten. Maria följde med mig och jag fick komma in...

Här början resan av trassel då man upptäckte muskelknutor(myomer)på min livmoder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0